
Η Mercedes–Benz συνεχίζει να επεκτείνει τη γκάμα των plug–in υβριδικών μοντέλων της, με τις GLA 250e και CLA 250e να παίρνουν την σκυτάλη από την A 250e.
Με στόχο το 2030 το 50% των αυτοκινήτων που πωλούνται στην Ευρώπη να είναι ηλεκτροκίνητα (αμιγώς ηλεκτρικά αλλά και plug-in υβριδικά) και το 2039 να έχει ουδέτερο ανθρακικό αποτύπωμα, η Mercedes-Benz συνεχίζει τον εξηλεκτρισμό της γκάμας της.
Άλλωστε η γερμανική φίρμα προσφέρει ήδη περισσότερες από 20 διαφορετικές εκδόσεις, οι οποίες είναι διαθέσιμες προς παραγγελία και στην Ελλάδα.
Ειδικά στην compact κατηγορία, στη χώρα μας διατίθενται οι plug-in υβριδικές εκδόσεις στα μοντέλα της A-Class, A-Class Sedan, B-Class, CLA Coupe, CLA Shooting Brake και GLA.
Επιδόσεις με οικονομία και αυτονομία
Λειτουργώντας μαζί, ο τετρακύλινδρος 1.33 λίτρων βενζινοκινητήρας με ισχύ 160 ίππων (118 kW) και ο ηλεκτροκινητήρας των 102 ίππων (75 kW), προσφέρουν συνδυαστική απόδοση 218 ίππων (160 kW) και συνολική μέγιστη ροπή 450 Νm, διαθέσιμη από τις χαμηλές στροφές.
Η μέγιστη ροπή από στάση, κάνει τα compact plug-in hybrid μοντέλα να αποκρίνονται άμεσα, όπως απεικονίζεται και στις επιδόσεις τους. Για παράδειγμα, η A 250e για το 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται μόλις 6,6 δευτερόλεπτα.
Ακόμη και με τη αποκλειστική χρήση του ηλεκτροκινητήρα, η τελική ταχύτητα μπορεί να φτάσει έως και 140 χλμ./ώρα, μια τιμή ικανή για να σημειώσει καλές επιδόσεις σε αυτοκινητόδρομο.
Προφανώς πάντα εντός των ορίων ταχύτητας των περισσότερων κρατών, καθώς και χωρίς τη χρήση του κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Οι νέες GLA 250e και CLA 250e
Δύο από τα πιο δημοφιλή μοντέλα της ελληνικής αγοράς, οι GLA και CLA, αποκτούν πλέον τις δικές τους plug-in hybrid εκδόσεις.
Έτσι λοιπόν οι GLA 250e και CLA 250e εφοδιάζονται με το ίδιο μηχανικό σύνολο, όπως και τα υπόλοιπα compact plug-in υβριδικά μοντέλα της γερμανικής φίρμας: Βενζινοκινητήρας 1.33 λίτρων και ηλεκτροκινητήρας 75 kW, συνολικής απόδοσης 218 ίππων (160 kW).
Όμως παράλληλα με τις επιδόσεις που προκύπτουν από τη ροπή των 450 Nm, η οποία είναι διαθέσιμη από τις χαμηλές στροφές, τα νούμερα της κατανάλωσης είναι αυτά που εντυπωσιάζουν ακόμη περισσότερο.
Πιο αναλυτικά, η CLA 250e καταναλώνει κατά μέσο όρο 0,9-1,3 λίτρα/100 χλμ. και εκπέμπει μόλις 30-22 γρ.CO2/χλμ., ενώ οι αντίστοιχες τιμές για την GLA 250e είναι μεταξύ 1,7-1,3 λίτρων/100 χλμ. και 38-30 γρ.CO2/χλμ (τιμές WLTP).
Η μπαταρία ιόντων-λιθίου είναι χωρητικότητας 15,6 kWh, και ζυγίζει 129 κιλά. Εξασφαλίζει ηλεκτρική αυτονομία που κυμαίνεται μεταξύ 61-69 χιλιομέτρων για την CLA 250e Coupe, και από 56-63 χιλιόμετρα για την GLA 250e (τιμές WLTP).
Έτσι, το 90% των καθημερινών μετακινήσεων, ιδιαίτερα στην πόλη, μπορούν να πραγματοποιηθούν χωρίς να ενεργοποιηθεί ο βενζινοκινητήρας, με την προϋπόθεση ότι ο οδηγός φορτίζει τακτικά το αυτοκίνητό του.
Επιπλέον, για τη διατήρηση όσο το δυνατόν μεγαλύτερου ωφέλιμου χώρου για επιβάτες και αποσκευές, οι plug-in υβριδικές εκδόσεις των CLA 250e και GLA 250e έχουν υιοθετήσει μία σειρά από «έξυπνες» λύσεις.
Για παράδειγμα, η εξάτμιση έχει τοποθετηθεί στο κέντρο του αυτοκινήτου, κάτω από το δάπεδο, ενώ το τελικό «καζανάκι» βρίσκεται στο τούνελ της μετάδοσης.
Αντίστοιχα, το ρεζερβουάρ καυσίμου τοποθετείται στο χώρο, στον οποίο βρίσκεται κανονικά ο άξονας μετάδοσης (στις συμβατικές εκδόσεις), με αποτέλεσμα η μπαταρία να καταλαμβάνει τον χώρο κάτω από το αμάξωμα.
Τόσο η GLA 250e όσο και η CLA 250e διαθέτουν αρκετά πλούσιο βασικό εξοπλισμό, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο των συμβατικών μοντέλων. Παράλληλα, δίνουν τη δυνατότητα εξατομίκευσης μέσα από την επιλογή διαφορετικών πακέτων εξοπλισμού (τριών για τη GLA 250e και δύο για τη CLA 250e).
Τέλος, η τιμή της Mercedes-Benz GLA 250e στη χώρα μας ξεκινάει από τα 45.316 ευρώ, ενώ της CLA 250e από τα 47.190 ευρώ.